سلام زندگی !


تجربه ترک تریاک، شیره، متادون، ترامادول، شیشه و کدئین در منزل

بعضی از نشانه ها و علائم افراد معتاد به تریاک و شیره

 چطور بفهمیم کسی معتاداست یا نه؟

قبل از خوندن این مطلب، لازمه دقت کنید که آزمایش تنها راه نهایی برای تشخیص اعتیاده، خیلی از این علایم ممنکنه به دلایلی غیر از اعتیاد ددر شخصی دیده بشوندو با دیدن یکی دو علامت، نباید نتیجه گیری کرد.

 

برخی از علامتهای افراد معتاد به تریاک و شیره تریاک:

-خارش: خارش بخصوص در بازوان ،صورت بویژه پیشانی و بینی ،آلت تناسلی و سرخ شدن چشمها.

- استفراغ: استفاده بیش از حد از تریاک موجب استفراغ میشود که در بین معتادین به تگری زدن معروف است و فرد معتاد به محض استفراغ حالش بهبود میابد. بر خلاف فرد حشیشی که با وجود استفراغ کردن تا چند روز حالش بد باقی می ماند.

-مصرف مواد قندی: بیماران معتقدند که تریاک مزاج سرد دارد لذا برای از بین رفتن آثار استفاده بیش از اندازه آن از موادی که طبع گرم دارند ( مواد قندی ) استفاده میشود.

-یبوست:  یبوست ناشی از مصرف تریاک بسیار شدید است و لذا اکثرمعتادان به ملینها روی می آورند و در سنین بالا دچارعارضه هموروئید (بواسیر) میشوند.

-اجتماع گریزی: افراد معتاد به علت ترس از لو رفتن به مسافرت نمیروند به هیچ وجه حاضر نیستند در بیمارستان بستری شوند و پس از بستری شدن اجباری در بیمارستان،معتادین اصرار عجیبی در نشان دادن علائم بهبودی دارند. این افراد با کسی در گیر نمیشوند چون اگر بازداشت شوند اعتیادشان لو میرود.

- ضعف اعصاب: گذشته از آنچه گفته شد افراد معتاد کاملا ترسو هستند و حتی باصدائی کم از جا می پرند .

- به هم خوردن نظم خواب: شنیده میشود که بعضی از دانشجویان در شبهای امتحان تا حتی ۳ شب با مصرف تریاک بیدار میمانند و درس میخوانند اگر چه نشئگی باعث سرحالی موقت و افزایش هوشیاری فرد میگردد اما عموما این دانشجویان بعد از مدت کوتاهی مبتلا به اعتیاد دائم تریاک میشوند و میزان مصرفشان بیشتر شده ومعمولا به آن درجه از سرحالی و هوشیاری هم برای ادامه تحصیل دست نمی یابند ودر نهایت بعلت اعتیاد ترک تحصیل میکنند.

- اخلاق متغیر: افراد معتاد، گاهی بسیار شاد و پر حرف و گاهی بسیار به هم ریخته و عصبی هستند. این نوسان ها اثر تخریب سلسله اعصاب مرکزی در اثر مصرف مواد است. گاهی ساعتها به بذله گویی می پردازند و گاهی برای ساده ترین مسائل، عکس العمل های شدید و عجیب بروز می دهند.

- دندان های خراب: اعتیاد قاتل دندان هاست. به شدت مینای دندان را تخریب و بافت کلسیمی آن را متلاشی می کند.

- صدای دو رگه و خش دار: به خصوص بعد از مصرف، در اثر تاثیر مورفین بر روی تارهای صوتی، صدا گرفته و خش دار می شود. با ادامه مصرفریال اینحالت به تدریج ماندگار می شود و تن صدا تغییر می کند.

-پر حرفی بعد از مصرف: خود معتادین معتقدند فردی که نشئه است فک میزند یعنی خیلی دوست دارد حرف بزند و دوست دارد دیگران به حرفهای او توجه نمایند . فرد معتاد به تریاک پس از نشئه شدن میتواند یک خاطره کوتاه را شاخ و برگ داده و ساعتها با آن جمعی را سرگرم کند.

- علایم ظاهری: افراد معتاد اغلب ظاهر به هم ریخته دارند و در نظافت شخصی کوتاهی می کنند. هر چند برخی از افرادی که تریاک را به صورت تدخینی مصرف میکنند تلاش می کنند به ظاهر خود برسند تا اعتیادشان پنهان بماند، این افراد عموما در ظاهر قیافه ای مانند افراد عادی دارند .

- گونه های فرو رفته: در اثز تخریب دندان ها و نیز  به علت فشار منفی لازم برای کشیدن دود به حفره دهانی،  گاهی معتادین گونه های فرو رفته دارند.

-چشم های قرمز: بعد از مصرف مواد افیونی، به دلیل وجود هیستامین ها، چشم ها به شدت قرمز می شوند و افراد معتاد برای پنهان کردن آن، معمولا از قطره های چشمی استفاده می کنند.

-مصرف بیشتر سیگار: در افراد سیگاری، اشتیاق به مصرف سیگار بعد از مصرف مواد، زیاد می شود.

-بد قولی و بی تعهدی: اعتیاد تعهد و شخصیت را تخریب می کند. افراد معتاذ، خلی پر مدعا هستند و فورا قول های بزرگی می دهند، اما در عمل، از انجام کار عاجزند و دائم پشت هم اندازی می کنند.

-ضعف شدید میل جنسی: مصرف مواد، در ابتدا با طولانی کردن زمان رابطه، خوب به نظر می رسند، هرچند این طولانی شدن، به دلیل بی حسی اعضا جنسی است و عملا لذتی برای معتادین نداردو اما با گذشت زمان، به شدت میل جنسی این افراد کم می شود و گاهی برای ماه ها یا سال ها توانایی حتی یک بار رابطه جنسی را ندارند.

 

در همین زمینه:

» پرسش و پاسخ اعتیاد

» مواد مخدر با بدن ما چه می کند؟

» تغذیه در دوره ترک اعتیاد

»کپسول گیاهی ترک اعتیاد، سوء استفاده ای کثیف از درماندگی معتادان

» مواد مخدر و بیماری ها

» مواد مخدر و مغز

 

فرشاد
سلام عزیزان، من فرشاد 42 ساله هستم. تحصیلات دکترا در یکی از رشته های مهندسی دارم.
در اثر اشتباهاتی، چندسال مصرف کننده تریاک به صورت تفننی (در اوایل) و هرروزه (در اواخر) بودم.
به یاری خدا از اسفند 94 به صورت کامل ترک کردم. برای ترک به جرات تمام متون علمی در مورد ترک تریاک و اپیوئیدها رو خوندم و متوجه مشکلات ترک ناشی از کم اطلاعی مصرف کننده ها و نیز کم سوادی، طمع و بی مسئولیتی برخی از متولیان ترک شدم.
این وبلاگ رو برای انتقال تجربه و ایجاد انگیزه برای عزیزان هم دردم ساختم.

تذکر مهم: این وبلاگ جنبه اطلاع رسانی و اشتراک تجربه داره و جایگزین مراجعه به پزشک حاذق و دلسوز نیست.
طراح قالب:عرفان بلاگ بیان