سلام زندگی !


تجربه ترک تریاک، شیره، متادون، ترامادول، شیشه و کدئین در منزل

چه مدت مواد مخدر در بدن انسان باقی می ماند؟

 

برای اینکه بدانید چه مدت مواد مخدر در بدن انسان باقی می ماند و تا چه مدت مواد مخدر در آزمایش نشان داده می شود و مشخص می گردد و چطور آن را سریعتر از بدن خارج کنیم این مطلب به شما کمک زیادی میکند.

لطفا توجه داشته باشید که مدت زمان باقی ماندن مواد مخدر در بدن بستگی به نوع آزمایشی که انجام می‌شود و میزان مصرف انسان دارد. اگر داروهای دیگری در کنار مواد مخدر مصرف شود و خود متابولیسم بدن بستگی دارد. لطفا این مدت زمان ها را به عنوان راهنمای کلی استفاده کنید و به میزان و مدت زمان و داروهای جانبی که مصرف می‌شود دقت کنید.

الکل: ۳ تا ۵ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، و حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت در خون

آمفتامین: ۱ تا ۳ روز در... ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، ۱۲ ساعت در خون

باربیتورات ها: ۲ تا ۴ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، ۱ تا ۲ روز در خون

ماریجوآنا: ۷ تا ۳۰ روز در ادرار، دو هفته در خون، بیش از ۹۰ روز در تست مو

کوکائین: ۳ تا ۴ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، ۱ تا دو روز در خون

کودئین: ۱ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، ۱۲ ساعت در خون

هروئین: سه تا ۴ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، بیش از ۱۲ ساعت در خون

ال اس دی: ۱ تا ۳ روز در ادرار، بیش از ۳ روز در تست مو، ۲ تا ۳ ساعت در خون

قرص اکستازی: ۳ تا ۴ روز در ادرار، تا ۹۰ روز در تست مو،  ۱ تا ۲ روز در خون

متامفتامین (شیشه،کریستال): س تا ۶ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، ۲۴ تا ۷۲ ساعت در خون

متادون: ۳ تا ۴ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، ۲۴ تا ۳۶ ساعت در خون

مورفین و تریاک: ۲ تا ۳ روز در ادرار، بیش از ۹۰ روز در تست مو، ۶ تا ۸ ساعت در خون

 

چه چیزی در تست اعتیاد و مواد مخدر تاثیر می گذارد؟

سیستم بدن هر کسی با دیگری متفاوت است و تمام این نکاتی که گفته می‌شود کاملا نسبی است. تست مواد مخدر بر اساس موارد زیر ممکن است متغییر باشد:

میزان سوخت و ساز بدن: هرچقدر متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر باشد دفع مواد مخدر زودتر انجام می‌شود بنابراین یک راه برای دفع زودتر مواد مخدر بالا بردن متابولیسم بدن است.

سلامت کلی بدن:  مسلما هر چقدر سلامت بدن بیشتر باشد مواد مخدر سریعتر دفع می‌شوند.

سن: جوانترها چون سوخت و ساز بدن بیشتری دارند راحتتر و زودتر مواد مخدر را دفع می‌کنند.

سایز بدن:  از آنجا که مواد مخدر در چربی حل می‌شوند در بدنی که چربی بیشتری دارد بیشتر می‌مانند. مهمتر اینکه چربی زیاد در بدن سوخت و ساز بدن را پایین می‌آورد و بنابراین مواد مخدر دیرتر دفع می‌شود.

چطور مواد مخدر را زودتر از بدن بیرون کنی؟

میدانیم که تنها راه از بین بردن مواد مخدر در بدن این است که آن را از بدن بیرون بریزیم . از این رو زمانی که مواد مخدر از بدن دفع می‌شود مهم ترین عامل تعیین کننده است که آیا چیزی در بدن مانده یا نه. اما می‌توان به روش هایی دفع آن را بیشتر و سریعتر کرد.

تا جایی که می‌توانید آب بنوشید

نوشیدن میزان زیاد آب به بدن کمک می‌کند که ادرار رقیقتری داشته باشید. برای آنها که مواد مخدر را با میزان کم مصرف کرده اند حتی یک روز قبل از تست با آب درمانی می‌توانند مواد را از بدن بیرون بریزند اما  این روش برای آنها که مصرف طولانی و سنگین دارند نتیجه بخش نیست.

با این حال نوشیدن زیاد مایعات ادرار را خیلی رقیق می کند و این باعث می‌شود نتیجه تست مشکوک باشد. خوردن چند قرص ویتامین B در ۲۴ ساعت قبل از آزمایش کمک می‌کند که ادرار کمی زرد و طبیعی شود.

ادرار زیاد کنید

مواد مخدر را با ادرار از بدن دفع کنید. دیوریتیک ( داروهای ادرار آور) ادرار را زیاد می‌کنند اما برای اینکه تاثیر آنها در بدن نماند بهترین کار جایگزین کردن دیوریتیک های خانگی و طبیعی است. چای سبز  و سیاه، آب قره قاط، آب جعفری، زالزالک  دمنوش قاصدک به عنوان مدر های خانگی و موثر شناخته شده اند. از آنجا که بیشترین فعالیت متابولیسم بدن در خواب انجام ‌می شود ادرار بعد از خواب بیشترین میزان مواد مخدر را خواهد داشت. بنابراین اولین میلی لیتر از ادرار ناشتا بیشترین میزان مواد مخدر را دارد که تست را مثبت نشان می‌دهد بهتر است اولین میلی لیتر ادرار را مورد آزمایش قرار ندهید.

ورزش

ورزش هم در متابولیسم و هم در دفع سموم و مواد موثر است. که پروسه دفع مواد مخدر را سریعتر می‌کند. حرکات چربی سوزی باعث می‌شود که مواد مخدر حل شده در چربی ها سریعتر دفع شوند.

برای اینکه سموم راحتتر دفع شود می‌توانید پاهای خود را در آب ولرم و جوش شیرین و سرکه سیب بگذارید به مدت نیم ساعت و یا پیاز را حلقه کنید وشبها در خواب زیر جوراب تمیز روی کف پا قرار دهید. با این کارها سم زدایی سریعتر انجام می‌شود و زودتر مواد مخدر از بدن بیرون می رود.

 

در همین زمینه:

» پرسش و پاسخ اعتیاد

» مواد مخدر با بدن ما چه می کند؟

» تغذیه در دوره ترک اعتیاد

» مواد مخدر و بیماری ها

» مواد مخدر و مغز

 

 

 

 

 

فرشاد
سلام عزیزان، من فرشاد 42 ساله هستم. تحصیلات دکترا در یکی از رشته های مهندسی دارم.
در اثر اشتباهاتی، چندسال مصرف کننده تریاک به صورت تفننی (در اوایل) و هرروزه (در اواخر) بودم.
به یاری خدا از اسفند 94 به صورت کامل ترک کردم. برای ترک به جرات تمام متون علمی در مورد ترک تریاک و اپیوئیدها رو خوندم و متوجه مشکلات ترک ناشی از کم اطلاعی مصرف کننده ها و نیز کم سوادی، طمع و بی مسئولیتی برخی از متولیان ترک شدم.
این وبلاگ رو برای انتقال تجربه و ایجاد انگیزه برای عزیزان هم دردم ساختم.

تذکر مهم: این وبلاگ جنبه اطلاع رسانی و اشتراک تجربه داره و جایگزین مراجعه به پزشک حاذق و دلسوز نیست.
طراح قالب:عرفان بلاگ بیان